Friday, April 26, 2013

cutenye kucing ni....

comel tak kite??
Mata kucing adalah kesempurnaan ciptaanNya.Allah berfirman tentang kesempurnaan ciptaannya.Dia-lah Allah yang menciptakan, yang mengadakan, yang membentuk rupa, Dia memiliki nama - nama yang indah, apa yang ada di langit dan di bumi bertasbih kepada - Nya. Dan Dialah yang Maha Kuasa, lagi Maha bijaksana. (QS. Al - Hasyr 24)

Penglihatan kucing sangat tajam pada waktu malam.Kucing dapat melihat dengan mudah di saat cahaya hanya sedikit. Bahkan di saat gelap, di saat mata manusia tidak dapat melihat. Lapisan di belakang retina yang menyebabkan kenapa mata kucing bersinar di malam hari.
saya sayang awak!



kucing juga ibarat penenang jiwa...begitulah indahnya ciptaan Allah. Kalau tidak silap saya, diberitahu ada kajian yang mengatakan apabila kita memelihara kucing akan memanjangkan umur kita jika hendak dibandingkan dengan orang yang tiada kucing. mungkin ada benarnya, tanggapan ini...dengan sifat manja kucing ini memberi kita ketenangan jiwa. Tidak peliklah ada yang mengatakan kucing adalah peneman terbaik manusia.

cepatlah berat ni!....


kucing ni ada juga menariknya:
tahu tak?apabila kucing berumur 6 bulan bersamaan dengan usia 10 tahun manusia.
tahu tak?kucing termasuk haiwan yang sangat BERSIH!!!kerana mereka menjilat rambut mereka. Air liur mereka memiliki daya pembersih yang kuat tapi AWAS dapat bagi alergi pada manusia.

hehehe...menarik kan?jumpe lagi!!!


No comments: